Tårar

Åkte upp till honom efter träningen och vi fikade och löste korsord. Det kändes "sådär". Vet ju dessutom att det är hennes helg nu som kommer och han var lite frånvarande, precis som han var i somras/höstas när han inte kunde bestämma sig för vad han ville. Han kramade inte tillbaka, och det kändes knepigt såjag blev ledsen, och när vi tog en skogspromenad i snön med hunden så kunde jag inte hålla tillbaka när han bekräftade att hon skulle komma till helgen,  utan grät fram; "skall vi göra slut"
-"Det borde vi gjort för länge sen", svarade han. Jag släppte kopplet och sprang gråtande därifrån samtidigt som jag sa, "skall jag komma upp och lämna tågbiljetterna till semesterresan så kan du åka med HENNE istället?". "Men du ville ju åka för två veckorsen, så varför?" undrade jag.
"Jag har inte sagt att jag inte vill åka", tyckte han. "Och jag har inte tänkt att göra slut", sa han och lugnade ner mig med kramar och pussar.

Jobbigt att alltid känna sig osäker. Men det har aldrig varit så bra innan, som den sista månaden, jag menar nu över jul och nyår. Då kändes allt perfekt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Läste det som står högst upp på din blogg och detta inlägget. Förstår att du tycker om den här mannen jättemkt, men är han värd din kärlek när han inte kan bestämma vem han vill ha? Ta det försiktigt så du inte blir krossad och lämnad i tårar.

Kram

2009-02-05 @ 16:23:58
URL: http://internatanna.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0