Helgen var jättemysig. Pimplade öl på lörda´n och fisk på sönda´n ;-)

Han var ute och pimplade fisk hela lördag dag, så jag passade hans hund under tiden och vi var ute och gick några jättelånga promenader och sen träffades vi, jag och han på kvällen vid halv fem, gick en rejäl runda i skogen och gjorde en lägereld och grillade lite kamben och rotfruktsröra. Jättegott. Sen hade vi tequila-race när vi kommit hem till honom igen. Jag ville bara ta två stycken, men han tyckte, att, ja vi har ju citron kvar, så det blev två till, plus något annat gammalt han hade i skåpet som smakade bäver...så vi blev lite lätt onyktra och fnissiga och tog massor med dumma kort på oss och på katten och på hunden. Fick nog bantat ner antalet kort från 40st till 8st halvnormala:-)
Vi var väldigt trötta och kröp ner tidigt...också ringde naturligtvis HON, och han är ju så rädd att jag skall avslöja honom, så han sprang naken ner och tog telefonen. Men jag var törstig på vatten och lätt på örat så jag sprang efter och satt nedanför honom och retades medans han pratade. Då var han inte lite nervös! Lite småförbannad på mig var han nog också, hur han nu kan vara det, det är inte jag som luras och kör dubbelt!
Vi stensomnade sen och vaknade inte förrän efter kl 5 på morgonen och åt räkbaguetter i sängen. Hade sovmorgon och låg och myste länge i sängen. Sen tog vi bilen ner till sjön och gick ut på den. Jag är inte såå noga med det, tycker det är fruktansvärt obehagligt med isar, men han fick övertalat mig. Vi pimlade lite, men fick ingen fisk. Men mest var det för att försöka få upp ett isspett som han hade tappat ner i vattnet, men det lyckades inte det heller. Och sen snodde hunden en av lovikavantarna och sprang iväg med och vägrade hoppa in i bilen så vi fick jaga henne ett bra tag. Busan! En riktigt mysig helg. Helnöjd:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0