Nu är det min tur att ha ångest...

Nu är det min tur att ha ångest för att han inte ringde igår kväll och svarade på mitt sms... (se föregående inlägg). Vaknade och kollade på telefonen säkert 5 ggr i natt nervös för att han skulle ha ringt. Kommer vara skitnervös ikväll med. Och imorgon, om han inte ringt då. Bara han inte ringer fredag och verkligen förstör min helg.

Kvällen igår var inte så kul överhuvudtaget, min grabb (6 år) hade blivit puttad i skolan och slagit i tinningen i klinkersen och fått en lättare hjärnskakning. Han hade somnat vid 16tiden och ville bara sova när jag hämtade honom hos hans pappa igår kväll. Också mådde han illa. Att de inte hade tagit honom till skolsyster, kan man ju fråga sig. Kollade in på sjukvardsradgivningen, ringde sjukvårdupplysningen, 25 minuters kö, blev hänvisad att ringa akuten i Skene, konstant upptaget, de hade inga tider kvar, ringde Varberg, och satt i kö ytterligare 25 minuter och fick sedan låta honom fortsätta sova om han inte spydde upprepade gånger. Fast det kunde i så fall lika gärna vara magsjukan, för FY vad den har härjat. Vi har haft det 3 omgångar på 4 veckor...Minsta barnet kunde inte behålla någonting, inte ens en tesked vatten de första tre dagarna, så hon såg ut som hon kom från Biaffra, helt uttrokad. Men nu är hon på bra igen. Hoppas inte på fler bakslag bara, vintern har precis börjat. Sover dåligt även därför, så fort någon hostar så är jag beredd med spannen...urk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0