annars kan jag ju svara i telefonen...hos honom...när hon ringer

...det var jättenära sist när hon ringde den 8 november på lördagmorgonen. Han var ute för grannen skulle låna traktorn och jag stod inne i köket och diskade. Hon skulle jobba den dagen och ringde säkert 6-7 ggr på först den vanliga telefonen och sen en gång på mobilen från jobbet för det var privat nummer. Han kom in det sista men ville inte svara. Men jag var sååå nära att göra det själv, och bara säga, åh, du har nog ringt fel...bara för att chocka lite, men jag höll mig.

Sen var vi ute och stängslade hästhagen och jag sorterade stängseltillbehören i yoghurtburkar. Sen gick jag in och gjorde potatissoppa med broccoli i till honom. Det har blivit många "soppor" det sista, både bildligt och bokstavligt. Han har också börjat laga soppor säger han. Att inte hon undrar över det?
Sa till honom för ett tag sen att han borde se om sina fötter för de var så sträva mot mina ben, då hade han fått henne till att sandpappra dem! Hahaha! Ibland räcker det att knäppa med fingrarna lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0